Utilitzem galetes pròpies i de tercers per oferir els nostres serveis i recollir dades estadístiques. Continuar navegant implica la seva acceptació. Més informació Acceptar

Actualitat

< Tornar al llistat
03 Des
Notícies

Elisava presenta les propostes de senyalètica per a la Boqueria

Vint-i-cinc alumnes de l’assignatura ‘Projecte Optatiu Menció’ de l’Escola Elisava de Disseny han presentat avui a l’Espai Boqueria un conjunt de propostes destinades a millorar la senyalització de la Boqueria i els seus entorns. Els equips han estat formats per cinc persones amb perfils diversos que van des del disseny gràfic fins a l’espai, interacció i producte. Abans de la presentació, els estudiants van fer un treball de camp sobre el mercat durant el qual van fer amidaments, fotografies, entrevistes amb els paradistes i mapes col·laboratius amb els clients per detectar què faltava i què es podia millorar.

Els cinc equips han presentat els seus projectes basats en la senyalètica i el wayfinding, una metodologia multidisciplinària que té com a objectiu millorar la llegibilitat dels espais i orientar els visitants.

Disseny per millorar l’experiència de compra
Davant de Conxa Blanco, la directora del mercat, i Òscar Ubide, el gerent de l’Associació de Comerciants de la Boqueria, els estudiants d’Elisava han presentat propostes que han tingut en compte la millora de l’experiència de compra de visitants, tant locals com turistes, la redistribució dels fluxos de visitants, la relació del mercat amb el seu entorn i la seva història. Després de valorar molt positivament els projectes presentats pels estudiants, Ubide s’ha fet ressò de la quantitat d’aspectes interessants que tenen les propostes i de la voluntat de poder-los implementar al mercat en un futur.

Els cinc equips han estat formats per Sandra Serres, Laia Monells, Laia Hernando, Berta Fitó i Elena Fernández; Irene Montero, Ana Pedemonte, Ariadna Domingo, Paula Rojo i Ángel Calvache; Clara de Valles, Mireia Valle, Èrica Oleart, Ana Navarro i Gaia di Giulio; Virgínia Bertran, Jaume Alonso-Cuevillas, Roger Vendrell, Òscar Bonet i Amandine Monneron, i Aina Cuatrecasas, Sílvia Masclans, Manuel Pérez, Eliot de Tienda i Pau Ventayol. El projecte compta amb la col·laboració de SIGNES, empresa especialitzada en la implantació d’imatge corporativa i la senyalització.

L’elaboració del projecte de senyalètica per a la Boqueria forma part de la col·laboració de l’Escola Elisava amb l’Institut Municipal de Mercats de Barcelona (IMMB) amb l’objectiu de plantejar suggeriments d’innovació. Dins d’aquesta col·laboració es van presentar també, el passat dia 1 de desembre al mercat de Sant Antoni, les propostes dels alumnes de segon curs del Grau de Disseny de la mateixa escola que tenien com a objectiu atreure més joves als mercats de la ciutat.