Utilitzem galetes pròpies i de tercers per oferir els nostres serveis i recollir dades estadístiques. Continuar navegant implica la seva acceptació. Més informació Acceptar

Actualitat

< Tornar al llistat
19 Mar
Notícies

Habilitat un servei a domicili per a la gent gran del barri

Dins el paquet de mesures per contenir la COVID-19, la Boqueria ha habilitat un servei de venda telefònic per facilitar el subministrament de productes frescos a la gent gran del districte de Ciutat Vella i evitar que hagin de sortir de casa . El telèfon d’atenció al públic és el 93.304.02.70. Els usuaris hi podran trucar entre les 9 i les 12 hores i un repartidor convenientment acreditat els portarà la comanda al seu domicili entre les 13 i les 15 hores. És el primer cop que el mercat posa en marxa aquesta iniciativa, que ha estat impulsada per l’Associació de Comerciants de La Boqueria.

El mercat continua amb les portes obertes, servint productes de primera necessitat, amb un 30 per cent de les parades obertes i l’horari habitual d’atenció al públic, tot i que la major part de l’activitat es concentra al matí. Per portar a terme la seva activitat de manera segura per a venedors i clients, s’ha establert un protocol de mesures.

Protocol de mesures de seguretat

Pel que fa a la compra presencial, s’ha reforçat el servei de neteja i seguretat per garantir les condicions sanitàries exigides per la situació. A més, totes les parades s'encarregaran de facilitar les cues dels clients, a qui es demana que guardin una distància de seguretat d’1,5 metros entre ells i amb els taulells. Atès que hi ha espais del mercat, com l’illa central del peix, que no faciliten la correcta formació de cues, per al divendres i dissabtes es reforça la seguretat que s’encarregarà d’organitzar-les en aquests espais.

La característica excepcional del recinte del mercat, que no té portes, també dificulta el control d’accessos. Per això es demana als clients que hi entrin pels accessos més pròxims a les parades on volen comprar i que evitin al màxim deambular per les instal·lacions de l’equipament.

Els clients, a qui es demana que no toquin el producte, podran fer les comandes per telèfon, whatsapp o e-mail de manera que només l’hagin de venir a recollir i passin el mínim temps possible al mercat. La relació de contactes de les parades està disponible en aquesta pàgina web. També es potenciarà el pagament amb targeta, per evitar tocar els diners al màxim.

Recomanacions per als clients

Seguint les recomanacions de les autoritats públiques, el protocol per als clients també contempla que vingui a comprar una sola persona i no ho faci acompanyada de nens ni gent gran; que mantingui una distància d’1,5 metres amb clients i comerciants i que respecti les cues, agafi número i es col·loqui on l’indiqui el venedor o el personal de seguretat.

L’Associació de Comerciants del Mercat recorda, també, que disposen d’un servei de venda online que porta el producte a casa a través de Manzaning i anima els clients a fer-lo servir mitjançant l’enllaç que trobaran en aquesta pàgina web o descarregant-se l’app als seus mòbils. A través d’aquesta aplicació els ciutadans podran adquirir carn, aviram, peix, ous, fruites i verdures, formatges i embotits, olives, conserves i espècies.