Utilitzem galetes pròpies i de tercers per oferir els nostres serveis i recollir dades estadístiques. Continuar navegant implica la seva acceptació. Més informació Acceptar

Actualitat

< Tornar al llistat
26 Mai
Notícies

La Boqueria, comerç segur

Les parades del mercat de la Boqueria han iniciat la fase 1 de desconfinament sumant-se a la campanya ‘Comerç Segur’, per la qual els comerços adherits als 24 eixos comercials de Barcelona Comerç llueixen als seus establiments el cartell que informa que són un entorn segur i compleixen totes les mesures de seguretat marcades per les autoritats sanitàries.

Mesures com l’ús de mascaretes –obligatori en espais tancats o en els quals no es pot mantenir la distància de seguretat des del passat 21 de maig-, mantenir la distància d’1,5 o 2 metres entre les persones o facilitar el pagament amb targeta són algunes de les incloses en la campanya ‘Comerç Segur’. Però, com que la Boqueria és un mercat, amb caraterístiques específiques com la resta de mercats de la ciutat, l’Associació de Comerciants recomana a més altres actuacions, en la mateixa línia que l’Institut Municipal de Mercats de Barcelona (IMMB), com ara demanar que en cas de compra presencial al mercat, s’hi accedeixi de manera individual, que es faci la comanda prèviament per telèfon a la parada per passar a l’equipament el temps indispensable per recollir-la i que sempre que es pugui s’accedeixi al mercat entre setmana, evitant al màxim divendres i dissabtes per no generar aglomeracions de persones.

La Boqueria també recomana als seus clients que facin la compra online mitjançant l’aplicació Manzaning, aprofitin els serveis a domicili habilitats per moltes de les parades i recorda que el servei de compra telefònica a domicili per a la gent gran del barri continua operatiu al telèfon 93 304 02 70.

Progressiva reobertura de parades
Com els altres mercats de Barcelona, la Boqueria s’ha mantingut oberta des del 14 de març, primer dia de l’estat d’alarma i el confinament dictat per les autoritats per fer front a la Covid19. Des del primer moment una quarentena de parades de totes les categories alimentàries va apujar la persiana per garantir una alimentació saludable i variada als clients i a partir del mes d’abril es va iniciar la progressiva reobertura de parades fins a les 115 actuals, xifra que representa un 60% del mercat.

Al mateix temps, l’increment efectuat per la compra online a través de l’aplicació Manzaning ha comportat també un augment del número de parades que tenen ‘botiga virtual’ a l’aplicació: de la vintena de parades dels inicis del confinament s’ha arribat a les 32 actuals, que cobreixen pràcticament totes les tipologies alimentàries, garanteixen al client una compra variada també des d’internet i converteixen la Boqueria en el mercat amb més ‘oferta virtual’ dels 13 equipaments barcelonins que actualment estan presents a l’aplicació.

Increment de la venda online
En relació amb la venda online, la Boqueria també ha experimentat la dinàmica d’augment viscuda a la resta de mercats barcelonins. Des del 15 de març s’han fet 110-120 vendes setmanals, el que representa unes 300 comandes a parades amb una compra a 3 parades per comanda. Pel que fa a la freqüència de compra, la clientela s’ha comportat de la mateixa manera que a la resta de mercats barcelonins amb sistemes de venda online: ha comprat menys vegades però amb més volum de productes en cada compra, cosa que ha fet pujar també el tiquet mig, que en el cas de la Boqueria està al voltant dels 70 €.

Un dels serveis que el mercat va habilitar des dels primers dies de l’estat d’alarma, la compra telefònica a domicili gratuïta per a la gent gran del barri, també ha experimentat un increment progressiu a mesura que han anat passant les setmanes de confinament i en aquests moments l’utilitzen habitualment 150 clients. Entre el 18 de març i el 15 de maig s’hi han fet 325 vendes, amb 1120 comandes, una mitjana de 3,5 parades per comanda i un tiquet mig de 88 €. Està previst mantenir-lo en les condicions actuals fins a la fi de l’estat d’alarma, quan serà el moment de revisar-ne el funcionament i les prestacions amb la voluntat de seguir oferint-lo amb les condicions adequades.