Utilitzem galetes pròpies i de tercers per oferir els nostres serveis i recollir dades estadístiques. Continuar navegant implica la seva acceptació. Més informació Acceptar

Actualitat

< Tornar al llistat
16 Jul
Notícies

La Boqueria es converteix en un dels '7 Magnífics'

El mercat més important de Barcelona se suma als ‘7 Magnífics’ (Magnificent 7, M7), la iniciativa endegada pel Borough Market de Londres per crear una aliança internacional amb alguns dels mercats més destacats del món.

L’aliança no busca grans trobades sinó una interrelació fluïda perquè els dirigents dels diversos mercats implicats puguin intercanviar experiències i coneixement. Els mercats que la integren, i que comparteixen problemàtiques i fortaleses similars, són el Borough Market de Londres, el Markthalle Neun de Berlín, el Central Market Hall de Budapest, el Sydney Fish Market de Sydney, el Queen Victoria Market de Melbourne i el Pike Place Market de Seattle.

Els objectius comuns de l’aliança són compartir coneixements en àrees com la promoció de la qualitat, la sostenibilitat i un enfocament dels aliments i la seva producció des d’un punt de vista medioambiental. Altres temes que es vol treballar conjuntament són l’intercanvi d’experiències, mètodes per ajudar a crear i enfortir el sentit de comunitat en les ciutats on estan ubicats i desenvolupar nous usos per als espais històrics i els llocs on se situen. Un treball que pot tenir el seu reflex pràctic en l’intercanvi de fires entre alguns dels mercats integrants de l’associació.

Una sola veu en l’escenari mundial

Els integrants del M7, que volen parlar d’aquests temes amb una sola veu en l’escenari mundial, tenen com a altres punts del projecte col·laborar en el creixement del personal a través d’un programa d’intercanvi internacional i, més a llarg termini, augmentar el grup de membres de l’aliança tot convidant altres mercats alimentaris del món a sumar-s’hi.

Al mateix temps que s’han convertit en icones alimentàries globals, els socis fundadors del M7 comparteixen problemàtiques comunes com la gran pressió sobre l’ús del sòl als centres urbans o la que exerceix el gran nombre de persones que els visiten atrets per la ubicació històrica i l’atmosfera especial de molts d’ells. Entre els set mercats integrants atreuen un total de 74,5 milions de visitants a l’any i busquen equilibrar-ho amb la comunitat local mitjançant l’ús compartit de les millors pràctiques per fer front a aquest repte sense deixar en segon pla l’autenticitat i l’experiència tradicional del mercat per a clients i visitants.

Boqueria i Borough, agermanats des del 2006

Des del 2006 la Boqueria i el Borough londinenc tenen una relació d’agermanament per afavorir l’intercanvi entre els dos mercats. El mercat barceloní també manté contactes amb alguns dels mercats més importants del món, com ara el Queen Victoria de Melbourne, una delegació del qual va visitar la Boqueria el 2014, circumstància compartida amb l’altre mercat australià de l’M7, el Sydney Fish Market, que també va visitar el mercat barceloní.

En el marc d’aquestes relacions, Òscar Ubide, gerent de la Boqueria, ha explicat que “Quan coneixem els nostres companys a Londres, Budapest, Seattle, Sydney o Melbourne, veiem que les oportunitats i els reptes als mercats que ocupen un paper central en la seva ciutat són els mateixos. Mitjançant l’intercanvi de models i experiències de gestió, aquesta aliança ens ajudarà a créixer i seguir mantenint els nostres mercats en el seu lloc legítim, al centre del proveïment d’aliments frescos per a cadascuna de les nostres ciutats i països”.