Utilitzem galetes pròpies i de tercers per oferir els nostres serveis i recollir dades estadístiques. Continuar navegant implica la seva acceptació. Més informació Acceptar

Actualitat

< Tornar al llistat
03 Oct

Els mercats de la Boqueria, Vigo, Vitòria i Onda reflexionen sobre els nous hàbits dels clients a la Barcelona New Economy Week 2022

El Mercat de la Boqueria i el Consorci de la Zona Franca s’uneixen de nou per dotar d’experiències gastronòmiques la Barcelona New Economy Week (BNEW) 2022. Es tracta d’un esdeveniment de referència de la nova economia que se celebra entre el 3 i el 6 d’octubre al D-Factory, un dels edificis més singulars, tecnològics i disruptius d’Europa.

El BNEW ha inaugurat avui el cicle d’activitats gastronòmiques d’aquests quatre dies amb una conversa entre els gerents de diferents mercats d’Espanya que formen part de la Confederación de Mercados Tradicionales de Abastos de España: Delmiro Hermida, gerent del Mercado das Travessas de Vigo; Eloy López de Foronda, gerent del Mercado de Abastos de Vitoria; Merche Gayet, presidenta del Mercat Municipal d’Onda (Castelló) i de la Confederació de Mercats de la Comunitat Valenciana, i Òscar Ubide, gerent de la Boqueria.

En aquesta conversa a quatre, a banda de presentar les característiques i públics de cada mercat, s’han abordat diferents qüestions al voltant del present i el futur d’aquests equipaments: els nous costums i hàbits de la clientela -sobretot de la més jove-, l’impacte de la pandèmia sobre els mercats, el valor afegit i la reinvenció dels mercats com a espais experiencials, les noves tecnologies i la venda online…

Merche Gayet, presidenta del Mercat Municipal d’Onda, assegura que “els mercats sempre estarem allí, al peu del canyó. Sempre hi ha generacions que es cuiden i en 10 anys els mercats seguirem estant allí". “La gent no s’oblida de comprar al mercat. Jo recordo de petita quan hi anava amb la meva mare i em deixaven tastar llonganissa o formatge, això els infants ho recorden. La gent té cultura de mercat”, afegeix

En referència a l’època de pandèmia i confinament, Eloy López de Foronda, gerent del Mercado de Abastos de Vitoria, explica que “el mercat en aquell moment va ser un punt de trobada per a famílies i amics”. A més, arran de la pandèmia, “molts joves van començar a experimentar amb la cuina i venien al mercat amb la recepta a la mà”. López de Foronda afirma que “el mercat és un mix entre venda i experiència”.

Delmiro Hermida, gerent del Mercado das Travessas de Vigo, destaca la importància que “el mercat es reinventi i continuï potenciant la seva oferta i el seu bon producte”. En la sessió d’avui, Hermida ha parlat també sobre el reaprofitament alimentari en un mercat que comercialitza frescos. “El fresc és un producte que es deteriora ràpidament i el venedor ha de procurar que el seu període de vida a la parada sigui curt. És important transmetre la cultura del reaprofitament als compradors”, manifesta.

Òscar Ubide, gerent de la Boqueria, explica que “la pandèmia va afectar molt al mercat perquè els restaurants estaven tancats i no hi havia turisme”. “La paraula ‘mercat’ comporta aclimatació al medi: anem on el client ens demana, busquem un valor afegit i aprenem de la resta de mercats del món, a més de crear aliances amb socis de ciutat”, afegeix.

Enguany, el BNEW compta amb set àmbits connectats entre si i sota el paraigua de la nova economia: Real Estate, Digital Industry, Sustainability, Mobility, Talent, Invest i Experience. I és que durant aquests quatre dies, els assistents poden gaudir de diferents experiències relacionades amb la cultura, l’art, la moda, la música, el disseny i la gastronomia. Barcelona és una de les capitals gastronòmiques mundials, i per aquest motiu la Boqueria porta a la fira diferents converses, showcookings i tasts.