Utilitzem galetes pròpies i de tercers per oferir els nostres serveis i recollir dades estadístiques. Continuar navegant implica la seva acceptació. Més informació Acceptar

Actualitat

< Tornar al llistat
26 Nov
Notícies

La Boqueria presenta el Segell de Qualitat BOQ per promoure entre els restaurants la compra de productes frescos al mercat

Actualment, una trentena d’establiments ja compten amb aquest distintiu, entre els  quals  es  troben  el  Petit  Comité  (al  passatge  de  la  Concepció,  13),  la Bodega  Sepúlveda  (carrer  Sepúlveda,  173),  Ca  l’Isidre  (carrer  de  les  Flors, 12) i Direkte Boqueria (carrer de les Cabres, 13), així com tots els restaurants ubicats  a  l’interior  del  mercat.  Tots ells  compren  els  productes  frescos  de  la seva cuina a la Boqueria.

Gràcies a la presentació i la consolidació del segell, la Boqueria preveu que la llista vagi  augmentant  al  llarg  del  temps  i  es  converteixi  en  una  carta  de presentació de qualitat per als restaurants de Barcelona.

El retorn als orígens del mercat

L’acte de presentació va estar conduït pel gerent del Mercat de la Boqueria, el Sr. Òscar Ubide, i va comptar amb la participació del president de l’Associació de Comerciants del Mercat de la Boqueria, el Sr. Jordi Mas, del conseller del Districte de Ciutat Vella, el Sr. Albert Batlle, i del xef del restaurant Nectari, Jordi Esteve.

En el  seu  parlament,  Mas  va destacar  que  “el  gran  objectiu  és  tornar  als orígens  del  mercat,  quan  la  restauració  de  la  ciutat  venia  assíduament  a comprar. És més necessari que mai ser capaços de comunicar que hi ha molts productes diferencials, exòtics i singulars que únicament es poden comprar al mercat, productes de temporada que només trobem a la Boqueria”.

El Sr. Jordi Mas ha lloat aquesta distinció, entesa com “una gran aposta perquè els  barcelonins  puguin  gaudir  del  producte  de  mercat  a  la  restauració  de  la ciutat”. I ha afegit: “No podem obviar que la Boqueria, la restauració i la ciutat de Barcelona han d’anar sempre de la mà. No podem oblidar els orígens i per això volem retornar als orígens”.

Per la seva part, el Sr. Albert Batlle va fer “una crida a la restauració perquè continuï confiant en la Boqueria, promovent la gastronomia local amb productes de mercat.”

El xef del restaurant Nectari, Jordi Esteve, va destacar la importància dels productes de mercat, perquè “els mercats donen vida i ens inspiren”. I per això va recordar que cal assegurar que “la vida dels mercats no desaparegui”.

A continuació, els xefs Paolo Migliavacca (del restaurant Bacaro) i Jordi Esteve (del restaurant Nectari) van realitzar, en directe, un showcooking amb productes del mercat. 

Els participants van poder gaudir de creacions culinàries elaborades amb productes de mercat i proximitat: ous de corral trufats (Jordi Esteve), bacallà mantecato (Paolo Migliavacca), croquetes de pernil ibèric amb encenalls (a càrrec de Juan Montoro, del Paella Bar Boqueria), barqueta d’arròs amb bolets de temporada i botifarra del perol (a càrrec de Quim Márquez, d’El Quim de la Boqueria) i pernil d’aglà 100% ibèric. I tot regat  amb  els  vins  Calcari  2023  (celler Parés  Baltà), Samsó 2021 (celler Parató ) i Clàssic Penedès (celler AT Roca); tots de la DO Penedès.

El millor mercat del món

L’any 2024, la revista _Food & Wine_ va reconèixer el Mercat de la Boqueria com el millor mercat del món. El naixement del segell BOQ s’emmarca dins una estratègia per posar en valor el comerç de proximitat i reforçar el vincle entre el mercat i la restauració local. Amb aquesta iniciativa, la Boqueria es consolida com  un  punt  de  referència  per  a  la  gastronomia  de  qualitat  i  un  espai  de trobada imprescindible per a la ciutat de Barcelona.