La Rambla s’omple de paelles solidàries amb la 4a edició del concurs “Fem Paelles a la Rambla”




La Rambla de Barcelona va tornar a omplir-se de gastronomia, solidaritat i bon ambient amb la celebració de la quarta edició del concurs solidari “Fem Paelles a La Rambla”, una iniciativa impulsada per la Fundació Esclerosi Múltiple (FEM) i Amics de La Rambla per recaptar fons destinats a la recerca científica i als serveis de neurorehabilitació per a les persones amb esclerosi múltiple.
En aquesta edició, la Boqueria hi ha participat com a patrocinadora de la jornada, reafirmant el seu compromís amb les iniciatives socials i amb la vida de La Rambla. A més, el mercat va col·laborar aportant producte fresc de qualitat perquè els equips participants poguessin elaborar les seves propostes gastronòmiques amb els millors ingredients.
La proposta guanyadora va ser “Rambla a foc viu”, elaborada per l’equip de Nathan Minguell, que es va imposar entre els 40 equips participants gràcies a la seva creativitat, sabor i qualitat culinària.
La jornada, celebrada a la Rambla de Santa Mònica, va estar conduïda per la periodista gastronòmica Carme Gasull i va comptar amb un jurat de luxe format per Ada Parellada, Raül Balam i Lloll Bertran, que van valorar les diferents paelles tenint en compte el sabor, la presentació i l’originalitat.
A banda del primer premi, també van ser reconegudes altres propostes destacades com l’“Arròs d’en Pep”, de Josep Maria Martínez Cassanys, que va obtenir el segon premi amb una proposta elaborada exclusivament amb verdures; o l’“Arròs de menuts de bacallà, espàrrec blanc i bolets de primavera”, d’Eva Viciano, que va rebre el tercer premi.
El Premi del Públic va ser per a “L’Arrosset de la terreta”, d’Héctor Marquès, mentre que el guardó a la Paella més Ramblera va recaure en Alicia Berlanga amb “L’Arròs de la Monyos”, un homenatge a l’emblemàtica figura popular de La Rambla.
Els guanyadors han rebut diversos premis per part de comerços associats a Amics de la Rambla i altres empreses col·laboradores. Entre aquests, hi ha un lot de productes de La Mallorquina, entrades per anar al Museu de la Cera, dues entrades per a l’òpera Falstaff al Gran Teatre del Liceu, així com entrades pels teatres Romea i Poliorama. També han format part dels premis visites amb audioguia al Museu de l’Eròtica de Barcelona amb una copa de cava, un còctel per a dues persones al CentOnze Signature Bar i un dinar per a dues persones al restaurant Louro del Centro Galego de Barcelona.
Gràcies a la participació ciutadana i a la implicació dels equips participants, la iniciativa ha superat la recaptació de l’edició anterior. Els diners obtinguts es destinaran íntegrament als projectes de la Fundació Esclerosi Múltiple, centrats en la recerca científica i en els serveis de neurorehabilitació per millorar la qualitat de vida de les prop de 12.000 persones que conviuen amb la malaltia a Catalunya.
Aquesta ha estat una iniciativa que combina cuina, ciutat i solidaritat, on la Boqueria continua apostant per activitats que posen en valor el producte fresc, la gastronomia de proximitat i el teixit social i cultural de Barcelona.