Utilitzem galetes pròpies i de tercers per oferir els nostres serveis i recollir dades estadístiques. Continuar navegant implica la seva acceptació. Més informació Acceptar

Actualitat

< Tornar al llistat
18 Jun
Notícies

La Boqueria a la II Trobada de Mercats Tradicionals

Representants d’una vintena de mercats i entitats públiques es van reunir del 16 al 18 de juny a l’Auditorium de Santa Cruz de Tenerife en la II Trobada de Mercats Tradicionals, que va arrencar el dia 16 amb la Junta Directiva de la Confederación de Mercados Tradicionales de España.

El congrés va servir per compartir experiències i fer intercanvi de coneixements i bones pràctiques i va anar articulat al voltant de les ponències presentades, que tocaven temes tan diversos com Mercats i Turisme, a càrrec d’Òscar Ubide, gerent de l’Associació de Comerciants del Mercat de la Boqueria; Reformes dels mercats, a càrrec de Raimond Blasi, antic responsable de l’Institut Municipal de Mercats de Barcelona; el Mix comercial, a càrrec de Miguel Luis, gerent del mercat Nuestra Señora de África de Tenerife; Iniciatives promocionals, a càrrec de Cristina Oliete, gerent del mercat Central de València, o Mercats i reciclatge, a càrrec d’Alberto González, gerent del mercat d’Ourense, entre altres. També es va dur a terme una taula de debat sobre associacionisme, que va comptar amb Estefanía Hernández, presidenta de la Confederación de Mercados Tradicionales y de Abastos de España, Mercedes Gayet, vicepresidenta de Confemercats, i Eduard Escofet, president de la Confederació de Mercats de Barcelona.

Conclusions de la trobada

De les intervencions en van sortir conclusions com que els mercats són el motor socioeconòmic de les ciutats, una eina de sostenibilitat indiscutible o que cal mantenir-nos renovats i en bon estat de conservació. També es va parlar de l’acceleració dels processos de digitalització i els canvis en les formes de consum, cosa que ha de portar els mercats a apostar per la transformació tecnològica i de la necessitat de millorar la interacció público-privada, tant pel que fa al disseny de les polítiques alimentàries com de les comercials de les ciutats.

La trobada, que va acabar amb una jornada de visites a diversos espais de Santa Cruz com ara el mercat de Nuestra Señora de África i la Casa del Carnaval, va ser organitzada per la Sociedad de Desarrollo de Santa Cruz i l’esmentat mercat, en el marc del projecte ‘Revitalització del consum, el comerç i els mercats tradicionals’.