Utilitzem galetes pròpies i de tercers per oferir els nostres serveis i recollir dades estadístiques. Continuar navegant implica la seva acceptació. Més informació Acceptar

Actualitat

< Tornar al llistat
09 Oct
Notícies

Primera trobada dels 7 Magnífics

El passat dia 5 d’octubre es va dur a terme la primera trobada conjunta dels integrants dels 7 Magnífics (Magnificent 7, M7). La cita, que va tenir lloc a Berlín, va servir per establir les primeres passes a dur per part de l’aliança internacional de mercats.

El Markthalle Neun berlinès va acollir els representants del Sydney Fish Market de Sydney, el Borough Market de Londres, la Boqueria, el Pike Place Market de Seattle i el Queen Victoria Market de Melbourne, aquests dos últims via telefònica. Només va faltar a la cita el Central Market Hall de Budapest per problemes d’agenda dels seus representants.

Durant la trobada es va establir que la presidència recaurà sobre el Borough Market, en la persona del seu president, Donald Hyslop, mentre que les tasques de comunicació aniran a càrrec dels mercats de Berlín i Sydney. Cal recordar que la iniciativa de l’M7 va sortir del mercat londinenc, agermanat amb la Boqueria des del 2006, amb l’objectiu d’establir una interrelació fluïda dels dirigents dels diversos mercats integrants per intercanviar experiències i coneixements.

Primeres passes: intercanvi professional i comercial

D’acord amb els objectius amb què es va crear l’aliança, les primeres passes que es va decidir adoptar inclouen l’intercanvi de professionals entre els mercats per compartir experiències, tant comunes com particulars, i l’intercanvi comercial a través de la realizació de fires de comerciants.

També es va parlar de reforçar l’aliança en un futur pròxim, mitjançant la integració d’algun altre mercat alimentari. Va quedar per a una propera trobada la fórmula amb què aquesta incorporació es durà a terme.

Els socis fundadors de l’M7 comparteixen característiques com haver-se convertit en icones alimentàries globals, i problemàtiques com ara la forta pressió exercida pel gran nombre de visitants atrets per la seva ubicació històrica i la seva atmosfera especial. No debades, entre els set mercats integrants atreuen un total de 74,5 milions de visitants a l’any i un dels seus interessos principals és trobar un equilibri entre aquesta circumstància i les relacions amb la comunitat local, sense perdre de vista l’autenticitat i l’experiència tradicional del mercat tant per a clients com per a visitants.