Utilitzem galetes pròpies i de tercers per oferir els nostres serveis i recollir dades estadístiques. Continuar navegant implica la seva acceptació. Més informació Acceptar

Actualitat

< Tornar al llistat
26 Oct
Notícies

La Boqueria a la I Trobada de la Confederació de Mercats Tradicionals

Més de 80 representants dels mercats de l’Estat espanyol, entre els quals La Boqueria, es van reunir ahir al Centre Cultural Eduardo Úrculo de Madrid durant la Primera Trobada de la Confederació de Mercats Tradicionals d’Espanya. Dos anys després del Manifest de la Boqueria, elaborat a Barcelona el 25 d’octubre del 2019, i que va representar la posada en marxa d’una confederació que donés veu als mercats tradicionals i en defensés els interessos conjunts davant de les administracions, la trobada ha servit per tractar temes relacionats amb els diversos models de gestió dels mercats municipals.

 

També s’hi han compartit diverses experiències de venda online i no presencial, en una taula rodona amb la participació d’Òscar Ubide, gerent de l’Associació de Comerciants del Mercat de la Boqueria, Asier Beato Iglesias, del mercat de la Ribera de Bilbao, Guillermo del Campo, del mercat de la Paz de Madrid i Francisco José Álvarez Márquez, del mercat Central de Càdis.

 

Lectura del Manifest de Madrid

Els assistents hi han celebrat, també, l’Assemblea General Ordinària, la primera presencial després de la pandèmia, que ha tractat aspectes relatius a la confederació i el seu funcionament, com ara l’acceptació de nous socis, l’elaboració del projecte per participar en els fons del Pla de Recuperació, Transició i Resiliència finançat amb fons de la Unió Europea, dins de la iniciativa Next Generation UE, i les propostes del nou servei d’assessorament de mercats per enfortir les estructures d’aquests equipaments comercials i de col·laboració amb el ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme per realizar un estudi amb un inventari detallat dels mercats de l’Estat espanyol.

 

Durant la cita s’ha llegit també el Manifest de Madrid, que posa de relleu el paper dels mercats municipals en la distribució alimentària, el seu compromís i responsabilitat medioambiental, i el seu rol per a la cohesió social, econòmica i cultural. A més, els assistents han pogut participar en la visita a diversos mercats de Madrid per conèixer les seves experiències, en una activitat organitzada per la Confederación de Comercio Agrupado y Mercados de la Comunitat de Madrid (COCAM), membre de Mercados de España.